Tuesday, October 7, 2014

A real good bye

Berkali-kali lagu Sahabat saya mainkan di playlist. Lagu yang dinyanyikan Aizat membuatkan hati saya terlalu ingin menulis sesuatu tentang dia. Tentang peristiwa yang berlaku beberapa hari yang lepas.

Dia dalam perjalanan ke Johor untuk meraikan Aidiladha pertamanya. Namun hasratnya tak kesampaian apabila kereta yang dia naiki terlibat dalam kemalangan.

Dan Allah memilih dia untuk kembali menghadap-Nya.

Pagi sabtu yang lalu, kami dikejutkan dengan pemergian Shahira. Gadis kelahiran Sibu yang memilih Islam sebagai jalan hidupnya. Seperti mimpi. She just reverted to Islam few weeks before and today she’s no longer with us.

Saya mengenali dia dari cerita-cerita En Nazeli dan mak cik umi. Nurul dan Shahira sendiri yang meminta agar disegerakan tarikh syahadah mereka dan kali pertama kami bertemu ketika Family Day IKRAM BTR seminggu yang lalu. Tak sangka itu juga merupakan kali terakhir :’(

Tambah sayu membaca tulisan Nurul yang dikongsi melalui FB.

It’s really tough for her. Semoga Allah kuatkan hatinya. I can’t stop myself to write something about Shahira. Her stories always remind me about my good friend.


Selamat Jalan Nurul Hidayah Shahira,
semoga Allah kurniakan syurga untukmu.

No comments: