Sunday, May 31, 2009

Dunia yang sangat I.N.D.A.H

Aku tak pasti apa yang pelik dengan hari ini. Hari ini hari Ahad bersamaan 31 Jun 2009. Ramai orang berpusu-pusu keluar untuk berlibur ibu kota. Ada yang window shopping, tengok wayang , dating dan banyak lagi la.

Tapi yang pelik dan anehnya hari ini aku terserempak dengan banyak pasangan/group yang menggunakan bahasa isyarat seolah-olah bahasa isyarat ni dah jadi satu trend pulak. Yang aku tahu, mostly mereka yang menggunakan bahasa isyarat ni, sama ada mereka bisu ataupun pekak.

Dan ada beberapa kemungkinan yang terlintas kat fikiran aku:

1st : Mungkin manusia-manusia yang aku jumpa hari ini, merupakan bakal cikgu yang mengambil pendidikan khas dan sedang cuba mempraktikan apa yang mereka pelajari.
2nd : Atau pun mungkin juga mereka betul-betul pekak dan bisu.

Ha Jangan salah faham, aku bukannya merendah-rendahkan golongan ini! Tetapi aku sangat-sanagt teruja dan kagum melihat mereka menikmati hidup ini tanpa menjadikan kekurangan atau kelemahan mereka sebagai alasan untuk terus bersedih. Dunia ini tidak akan lengkap tanpa mereka. Syukur pada tuhan kerana menjadikan dunia ini begitu indah!

No comments: