Saturday, January 30, 2010

Kebanjiran Sampah~!


28,310,000 rakyat malaysia

Andai kata 5% daripada komposisi itu

Suka membuang sampah merata-rata

Ini bermakna Malaysia akan dibanjiri dengan 1,415,500 sampah dalam sehari

Itu pun jika setiap seorang itu membuang satu sampah sehari

Tapi secara logik akalnya agak mustahil

Manusia hanya membuang satu sampah dalam sehari

Ini kerana

Setelah sampah dibuang, kita pun kembali menghasilkan sampah yang lain

Betul tak?

Itu baru Malaysia

Bagaimana dalam komposisi dunia pula?

so fikir-fikirkan lah


nota kaki: sorry to kawan-kawan atau sesiapa sahaja yang pernah dimarahi aku sebab membuang sampah. Hehehe it was spontaneous reaction bile nampak orang buang sampah merata-rata.

4 comments:

Siti Farhana said...

yer...aku penah kena...huhu...
hahaha...

Anonymous said...

aku juga penah kene..lebih tpt lg..semalam..mungkin die wt entry ini kerana aku..hahahaha...

norizansyahnan said...

hahaha tu la sape suh buang sampah merata-rata depan aku~
wawawa

Siti Farhana said...

haha..
bukan mungkin dh tia...
dh mmg sebab ko buang sampah merata-rata..tu sebab dia buat entry nih...
hehe...